| Kaffe Matthews
Kaffe Matthews 1990 óta játszik elektroakusztikus zenét. Az improvizatív elektronikus zenei színtér egyik, a zenésztársak, a közönség és a kritika által is elismert úttörője és vezető figurája. 1997-ben Annette Works néven megalapította saját kiadóját, itt jelenteti meg lemezeit, melyeket egy-egy év nagyjából ötven koncertjének legjobb felvételeiből állít össze: cd Ann, cd Bea, cd cécile, cd dd, cd eb and flo - ezek hangzásvilágának változását, fejlődését is dokumentálják.
Kaffe Matthews helyszín-specifikus koncerteket ad; az elsötétített terem közepén foglal helyet, őt veszi körbe a közönség, a közönséget pedig a térben ide-oda úszkáló hangok. Saját fejlesztésű szoftverével élőben alakítja, manipulálja a hangokat. Hangszerként használja nemcsak thereminjét, a fellépés kezdetén még üres merevlemezt, a gondosan elhelyezett mikrofonokat és a kvadrofón hangrendszert, hanem a helyszín (szoba, galéria, koncertterem, klub, templom, hajó, sivatag) a közönség által is befolyásolt akusztikai tulajdonságait is. Ez persze veszélyes játék, de éppenséggel ez az egyik legfontosabb jellemzője Kaffe Matthews művészetének: hogy mindig a sikeres kísérletet a kudarctól elválasztó vékony határmezsgye közelében jár.
Önálló fellépései mellett igen gyakran dolgozik együtt más művészekkel, köztük olyanokkal, mint AGF, Zeena Parkins, Christian Fennesz, Pan Sonic, Ikue Mori, Oren Ambarchi, Sachiko M, Ryoko Kuwajima, Brian Duffy, Alan Lamb és mások. Tagja a pán-európai elektronikus nagyzenekarnak, a MIMEO-nak, és egy operán dolgozik The Lappetites nevű női válogatottal (melyben rajta kívül O-blaat, Ikue Mori, Zeena Parkins és Marina Rosenfeld szerepel).
Izgalmasak a legkülönfélébb technikákkal való kísérletezéseiből származó komoly vagy éppen játékos munkái is. Egy lakatlan skót szigeten az időjárás hanghatásait vizsgálta; Ausztráliában a semmi közepén feszített ki vezetékeket; egy New York-i galériában mobiltelefonos közvetítéssel adott koncertet. A legérdekesebb talán a BAFTA (British Academy of Film and Television Arts) legjobb interaktív média-díját elnyert Weightless Animals nevű projekt, melyet Mandy McIntosh-sal és Zeena Parkins-szal alkotott: űrhajósokkal folytatott interjúkra és hosszas kutatásokra alapozva egy "hangos űrrajzfilmeket" tartalmazó honlapot és egy picture disc-et hoztak létre, melyek az űr(utazás) hangi környezetét térképezik fel.
Kaffe Matthews hétéves korában kezdett hegedülni tanulni, majd egy zenekarban énekelt (saját bevallása szerint rosszul), majd egy másikban basszusgitározott és dobolt (már jobban) - ezzel lemezeket is készített és turnézott négy éven át. 1985-ben fedezte fel az elektronikus hangkészítés és -átalakítás lehetőségeit, és ez nyitotta meg előtte azt az utat, melyen azóta is jár. Volt acid house-ban dolgozó hangmérnök, foglalkozott a hegedű elektronikus átalakításával, zenetechnológiából diplomázott, előadói technológiákról tart kurzust Nagy-Britannia egyik vezető művészeti főiskoláján, és megalapította az Anette Works kiadót. Mindeközben még egy boltot is nyitott, és zoológiából is diplomát szerzett.