| Khan
Can Oral, azaz Khan, finn anya és török apa gyermekeként mint afféle kívülálló nőtt fel az ellenséges Németországban. Első zenekarában két dobos volt, no meg Khan, aki kiabált: a Mut zum Schlag adta ki a legelső német hip hop/no wave lemezt 1982-ben.
Aztán egyszercsak belefáradt a rockzenekarosdiba, a próbákba és a sörözésbe, vásárolt magának egy olcsó Atari számítógépet és egy Prophet 2000 samplert, és német és osztrák tévéműsorok számára kezdett zenét írni. A nyolcvanas évek végén azonban megismerkedett a kölni Time Tunnel/Structure csapattal, és ettől kezdve már techno-szerzeményeket adott ki, olyanokkal dolgozott, mint Stewart Walker, Jammin Unit, Mike Ink és Jorg Burger.
1992-ben New York-ba költözött, ahol Jimi Tenorral élt együtt, akivel újabb formációt alapított Public Extacy néven, mellyel a korai New York-i Illbient/Lalalandia partikon léptek fel. Emellett dalok százait rögzítették a csótányoktól hemzsegő (s mint egy interjújában ironikusan emlegette: "legendás") konyhájukban, köztük olyanokat, mint például a Bizz O.D. név alatt megjelent I'm Coming out of Your Speakers, ami Junior Vasques, a Sound Factory rezidensének egyik kedvence lett. 1994-ben Khan megnyitotta Temple Records nevű lemezboltját, és útjára indította az El Turco Loco kiadót.
Miután rájött, hogy zenéit olyan DJ-k játsszák, akiket a legkevésbé sem kedvel, Khan stílust váltott, és az ambient színtér egyik leginnovatívabb szereplője lett olyan formációkban, mint a H.E.A.D., Global Electronic Network, Radiowaves és a 4E, olyan kiadóknál jelentetve meg lemezeket, mint a Mille Plateaux/Force Inc., Harvest és a Rising High. Ezek a kiadványok jelentős hatást gyakoroltak az angol zenei életre is (pl. a Fat Cat vagy a Ninja Tune művészeire).
1999-ben adta ki 1-900-GET-KHAN című kvázi-filmzene pornó-electro albumát, majd 2000-ben Passport című válogatását, végül 2001 nyarán a No Comprendo-t. Khan jelenleg Berlin, New York és Mexikó között ingázik, új kultúrákat, nyelveket, zenéket fedez fel, és marad "kívülálló" egészen addig, míg ez a kifejezés értelmét nem veszti.
Pályafutása során a következő művészekkel dolgozott együtt: Julee Cruise, Andre Williams, Kid Congo Powers, Francoise Cactus [Stereo Total], Hanin Elias [Atari Teenage Riot], Jon Spencer, Diamanda Galas, Air Liquide, Jimi Tenor, Lukas Ligetti, Thomas Brinkmann, The Modernist, Little Annie, Christian Jandreiko és még sokan, sokan mások…
Alec Empire: "Khan egy igazi zseni! Egy csomóan másolták, de basszák meg, ő az igazi! A Hanin-nal közös munkája megmutatta, hogy mi az, amit a dobgépekkel felszerelt New York-i indie zenekarok évek óta el szeretnének érni, csak soha nem sikerült nekik."
Kid Congo Powers: "Khannak remek segge van…. a zenéje meg valószínűtlenül jó! Jó dolog egy zsenivel haverkodni."
Hanin Elias: "Khannal dolgozni olyan volt, mint egy gyors menet: spontán és kielégítő. Én kész vagyok a következőre…"
Julee Cruise: "A kutyám úgy gondolja, hogy Khan zenéje az ördög zenéje…"
Hanganyag
Khan: 10, 9, 8, 7 Launched (.mp3)
Khan: Fishies Fuck (.mp3)