Kevin Blechdom
Kevin Blechdom

| Kevin Blechdom

03.24 Csütörtök, 23:30-05:00

New Orleans Port Klub (1066 Budapest, Lovag u. 5.)

Vissza a fellépőkhöz

Kristin Erickson aka Kevin Blechdom 1978-ban született Floridában. Gyerekkorában zongorázni tanult; próbálta komolyan venni a zongoraleckéket, de fojtogatta a zeneileg igen konzervatív légkör, ezért inkább valami másba fogott.

Első lemezeit Adult Rodeo nevű zenekarával adta ki, melynek tagjai rajta kívül a bátyja, Rob Erickson és sógornője, Stephanie Mankins voltak. Kevin billentyűs hangszereken játszott és énekelt. Eddig összesen három Adult Rodeo lemez jelent meg, kettő ezek közül a Shimmy Disc-nél.

A számítógépes zenekészítéssel és programozással a Mills College falai között kezdett foglalkozni, és itt esett meg sorsfordító találkozása Bevin Kelley-vel, azaz Blevin Blectum-mal is. Az eset egy 1998-as Halloween party alkalmával történt, mikor is a két főszereplő egymás után játszott volna, ám a pillanat varázsa, ahogy Kevin zenéjének utolsó hangjai épp lecsengőben voltak, közben pedig Blevin első hangjai épp megszólaltak, olyan elementáris hatással volt mindkettejükre, hogy végül együtt fejezték be a műsort, sőt a következő hétvégén fel is vették első lemezüket, illetve a Blectum from Blechdom nevet. (Kristin ekkoriban változtatta a nevét Kevinre, ami ugyan elfedi valódi nemét, ám rímel a Blevinre.) Helyi és kvázi illegális bulikon játszottak laptop és sampler felállásban meglehetősen szertelen, sőt helyenként kaotikus szetteket. De hogy valamiféle kapcsolat mégis legyen a "zenekar" tagjai között, ezért egyes fellépésekre mindketten jelmezt öltöttek.

Az első Blectum from Blechdom EP 2000 márciusában látott napvilágot Kit Clayton Orthlorng Musork kiadójánál Snauses and Mallards címmel, majd néhány hónappal később megjelent az első lemezük, a The Messy Jesse Fiesta a Deluxe Records gondozásában. Egy újabb kislemez következett a dial() kiadónál, majd a De Snaunted Haus című a Tigerbeat6-nél, végül szintén a Tigerbeat6-nél megjelent Haus De Snaus, ami a legelső és a legutolsó EP anyagát tartalmazta. Ezután a tagok szólópályára léptek.

Kevin saját készítésű programjaival előállított első EP-je, a The Inside Story a Tigerbeat6-nél jelent meg 2001. szeptemberében. 2003-as első szólólemezén (Bitches Without Britches, Chicks on Speed Records) a laptop és a MIDI mellett már szerepet kap (egészen meglepő módon) a bendzsó. Az albumot Kevin popnak titulálja, de valójában ez távolról sem pop, legalábbis abban az értelemben nem, ahogy azt ezen a bolygón ismerik. Ártatlanságuktól megfosztott dúdolható dallamok, popos-punkos-technos ritmusok keverednek szétvagdosott, egymásra dobált hangfoszlányokkal, váratlan közjátékokkal; a főként szerelmes témákat feldolgozó szövegek pedig szarkasztikusak, tele vannak banalitással, és hangot kap bennük a kétségbeesés, hogy az "igaz szerelem" olyan távoli és elérhetetlen fikció.

Hanganyag

Kapcsolódó oldalak