}?>
Vladislav Delay (SF)
A legizgalmasabb új művész a skandináv elektronikus színtéren a Pan Sonic megjelenése óta. Luomo, Uusitalo, Sistol, Conoco, Silex - mindegyik pszeudo mögött ugyanaz az ember. Míg a fáradhatatlan producer és remixer Vladislav Delayként kísérleti hangdesignt valósít meg, Luomoként a modern house megújítója, Uusitalo álruhába bújva darabokra szedi a technot, és vannak tervei arra vonatkozóan is, hogy nyers hip-hopot csináljon egy egyelőre még meg nem nevezett jövőbeli projektben.
Delay a Mille Plateaux néhány más művészéhez hasonlóan a látszólag leglényegtelenebb hangokkal foglalkozik: kattogások és véletlen zajok, darabokra szedett részletek, melyek a zenének mégis olyan meglepő és elbűvölő áramlást adnak, amit korábban az elektronikus zenékben nem lehetett hallani.
Felszínesen azt gondolhatnánk, hogy munkái csak a sötétségen elmélkednek, Helsinki hűvös, esős napjain; valójában azonban zenéje feltételez és egyben feltérképez valamit, ami eddig még nem létezett. Egy absztrakt gépezet prototípusa, egy másik típus, a molekuláris, az absztrakt, a rendkívüli és a még nem konkrét összessége.
Delay a megnyugtató organikus hangok mestere, mindig is késztetést érzett arra, hogy környezetét magába szívja. Munkái a szerkezetet és a teret tanulmányozzák. Szerzeményeinek kidolgozottsága, hangjainak minősége és az őszinte muzikalitás a partibabáktól a legtapasztaltabb producerekig rajongókat szerzett zenéjének. Stílusa egy új irányt jelölt ki a dub és minimal elektronikai hangzásban, így kerülvén szoros kapcsolatba az elektronikus dub-hibridek új hullámával.
A látszólag félénk finn a színpadon extrovertált előadóvá változik, az önkifejezés legjobb eszközének még mindig a zenét érzi. Mivel tehetségét különféle stílusokban megmutatta már, hangjai végig kiszámíthatatlanok és nehezen meghatározhatóak maradnak. Amit Vladislav Delayként egyik lemezén befejezett, azt valamelyik másik projektjében, egy más platformon továbbfolytatja, átértelmezi, így alakítva ki egy képzeletbeli klub-életstílus zenéjét.
"Képzeld el a hangok egy új világát!"
Soon available!
Mi volt kezdetben az a hatás, vagy egyéb motiváció, amitől úgy döntöttél, hogy zenélni kezdesz?
A szüleim és a családomhoz közeli emberek hatása.
Milyen az ideális hallgatód?
Odafigyelő.
Ha valaki otthon, hanghordozóról hallgatja munkáidat, számít, hogy milyen körülmények között teszi? Ha igen, akkor hogyan kell tennie?
A felvételeknek a hallgatókon és azok preferenciáin keresztül kell megtalálniuk a számukra ideális körülményeket.
Hogyan hozol létre egy darabot? Mi a folyamata?
Az elején látok / hallok / elképzelek valamit, ami arra késztet, hogy felfedezzem, mi van benne, milyen lesz a végén, stb. stb. Ez hajtja előre a folyamatot.
Milyen mértékben hat a zenédre az a környezet, amiben élsz?
Kielégítő mértékben.
Melyik munkádat érzed a legjobban sikerültnek, és miért pont azt?
Ez magánjellegű.
Szerinted mivel tud többet / mást adni az elektronika a hagyományos hangszereknél?
A jó esetekben saját nyelvük és használati módjuk van, ami a hagyományos hangszereken nem megvalósítható.
Mennyire érzed előzmény nélkülinek az elektronika mai eszközeivel történő zeneszerzést / érzel-e bármiféle késztetést arra, hogy valamilyen már bevált zeneszerzési metódust kövess?
Próbálok olyan módszereket találni a zenekészítésre, amik újak és személyes kihívást jelentenek, és végül ilyen hangzásokhoz is vezetnek.
Van-e arról valamiféle fixa ideád, hogy alkotásaidnak / művészetednek hol van / lenne a helye a mai zenében?
Ez nem érdekel.
Mi számodra a legnagyobb kihívás a kortárs zenében? Érzel-e olyan területeket / technikákat ma a modern zenében, melyek még kiaknázásra várnak?
Nem skatulyázom be az alkotásaimat, de általánosságban azt mondanám: a legnagyobb kihívás az, hogy folytonosan kihívd / felfrissítsd / megkérdőjelezd / blablázd magadat és a munkádat.
Ha egyáltalán beszélhetünk bármiféle izmusról a zenéid kapcsán, szerinted hasonlítható / rokonítható-e bármelyik eddigivel?
Nem szeretek hasonlítgatni.
Soon available!
pnlMessages ($lang, $back, 28); ?> pnlMsgForm ($lang, $back, 28); ?>