}?>
Sheriff (S)
A szaxofonos múltú Magnus Granberg (gitár, zongora, ének) és a Gul 3 nevű improvizatív trió tagjaként is zenélő Henrik Olsson (dob) alkotta svéd duó sajátos világát meglehetősen leszűkített eszköztárral teremteni meg. Bensőséges felvételeik visszafogott atmoszférát teremtenek, ahol minden egyes gitárpengetés és dobütem a mű egészét élteti. Sheriffék annyira csak a dalok alapjaiban gondolkodnak, hogy erről a legtöbben azt gondolnák: ez kevés. Megálltak ott, ahol mások elkezdik, egy rockszám vázánál. Nem építenek rá semmit, ami ehhez hozzáadna, és egyben elvonná róla a figyelmet, csupán elindítják, hagynak időt az akkordnak és a dobütemnek, hogy zeneként, dalokként érvényt, létjogosultságot szerezzenek maguknak.
Őszinte és kifejezetten egyszerű zenéjükben van egy kis melankólia, sőt némi humor is. Kompozícióik tempója lassúdad, a hangzás annyira közvetlen, amennyire csak lehet. A Sheriff igazi meglepetés, bizonyíték arra, hogy pusztán a legalapvetőbb eszközök használatával is létre lehet hozni valami újat, izgalmasat. Csak egy jó ötlet kell hozzá - gondolhatnánk, ám a Sherrifre ez nem igaz, illetve persze igaz, ám épp a lényeget téveszti el. Itt ugyanis arról van szó, hogy semmiféle "ötlet" nem hallatszik a zenén, az a lehető legtermészetesebb és -organikusabb. Az ötletekre épülő zenék igen gyakran harsányan mutatni akarják: nézd csak, milyen jó trükk - a duó viszont eléri azt a hatást, hogy majdnem elhisszük: csak úgy játszogatnak a maguk kedvére. Talán éppen ezt a természetességet a legnehezebb elhitetni a művészetben, úgyhogy valójában nagyon is rafinált ez a zene.
Az ismétléses technika használata a minimalista kompozíciókkal való kapcsolatot sejtet, de teljesen kívül áll annak akadémikusságán, és valójában a Sheriff zenéje sokkal inkább közelebb áll a oly' sokat emlegetett post-rock világhoz.
Soon available!
Mi volt kezdetben az a hatás, vagy egyéb motiváció, amitől úgy döntöttél, hogy zenélni kezdesz?
Nem tudok egyetlen hatást azonosítani, ami arra a racionális döntésre vezetett volna, hogy zenélni fogok. Inkább arról van szó, hogy sok különböző, nehezen azonosítható és elkülöníthető tényező összjátékából támadt fel a késztetés.
Milyen az ideális hallgatód?
Bárki, aki hallgatja a zenét.
Ha valaki otthon, hanghordozóról hallgatja munkáidat, számít, hogy milyen körülmények között teszi? Ha igen, akkor hogyan kell tennie?
Nincsenek ideális körülmények, csak különböző tapasztalatok.
Hogyan hozol létre egy darabot? Mi a folyamata?
Az improvizáció és a komponálás folyamatos összjátéka.
Milyen mértékben hat a zenédre az a környezet, amiben élsz?
Bár nem tudom meghatározni a mértékét, azt mondanám, hogy a környezet különböző (fizikai, társadalmi, kultúrális, gazdasági) aspektusai befolyásolják a döntéseimet és tetteimet.
Melyik munkádat érzed a legjobban sikerültnek, és miért pont azt?
Azt gondolom és azt remélem, hogy a legjobb még hátravan!
Szerinted mivel tud többet / mást adni az elektronika a hagyományos hangszereknél?
Azzal, ahogy megváltoztatja a megtehető dolgokról kialakított fogalmainkat.
Mennyire érzed előzmény nélkülinek az elektronika mai eszközeivel történő zeneszerzést / érzel-e bármiféle késztetést arra, hogy valamilyen már bevált zeneszerzési metódust kövess?
Persze, hogy az; nem érzek késztetést.
Van-e arról valamiféle fixa ideád, hogy alkotásaidnak / művészetednek hol van / lenne a helye a mai zenében?
Remélem nem, a fixa ideáimtól inkább szabadulni igyekszem.
Mi számodra a legnagyobb kihívás a kortárs zenében? Érzel-e olyan területeket / technikákat ma a modern zenében, melyek még kiaknázásra várnak?
Hogy megszabaduljak az előítéleteimtől és fixa ideáimtól azt illetően, hogy milyennek kell lennie a kortárs zenének.
Ha egyáltalán beszélhetünk bármiféle izmusról a zenéid kapcsán, szerinted hasonlítható / rokonítható-e bármelyik eddigivel?
Azt hiszem, mindig beszélhetünk izmusokról! Ugyanakkor én magam vonakodom az ilyesféle általánosításoktól, ugyanis a kortárs zenék oly sok, egymástól különböző, hogy ne mondjam ellentétes hatásból épülnek fel.
Soon available!
Hamarosan!
Soon available!
pnlMessages ($lang, $back, 24); ?> pnlMsgForm ($lang, $back, 24); ?>