}?>
Belgradeyard Sound System (YU)
A Belgradeyard Sound System név arra a kétórás rádióműsorra utal, amit Goran Simonoski és Relja Bobic szerkeszt szerdánként éjféltől kettőig a híres, független B92 rádióadón. Négy év alatt, mióta aktívan jelen vannak a helyi zenei életben, a BYSS kiterjesztette tevékenységét szokatlan klubrendezvényekre, havonta megrendezésre kerülő soundscape rendezvényekre és más zenei programok szervezésére. Missziójuk szerint a csoport célja a nem kereskedelmi, kortárs produkciók bemutatása minden műfajban. Ennek megfelelően élő fellépéseik során is bármi megtörténhet.
A berlini Klangkrieg kiadó adta ki Simonoski első felvételét, majd egy másik válogatáson - Belgarde's Burning Vol. 2 - való megjelenés után a 2003-ra nagylemezre kapott ajánlatot. Ugyanakkor Bobic új műsort indított a belgrádi rádió hármas adóján.
Az utóbbi években a fergeteges hangulatot teremtő DJ-kettős számos európai és amerikai városba meghívást kapott, köztük a berlini Transmediale-ra és a Zágrábi Biennáléra.
Soon available!
Mi volt kezdetben az a hatás, vagy egyéb motiváció, amitől úgy döntöttetek, hogy zenélni kezdtek?
A tudat, hogy mennyi zene létezik; és az, hogy miután passzív fogyasztóként már annyira belemerültünk, realizáltuk, hogy másokra is hatást gyakorolhat az, ahogyan mi látjuk a zenét, például hogy milyen számokat választunk ki. Tudjuk, hogy ez nem mindig működik, de ha megtörténik, akkor nincs annál jobb dolog.
Milyen az ideális hallgatótok?
Olyasvalaki, aki vágyik arra, hogy új hangokat halljon, aki kompromisszummentes zenét keres; aki "teljes élményt" vár a zenétől. Aki meg tudja különböztetni Eminemet Sage Francistól!
Ha valaki otthon, hanghordozóról hallgatja munkáitokat, számít, hogy milyen körülmények között teszi? Ha igen, akkor hogyan kell tennie?
A zenehallgatás körülményei? Nos, egy igazán masszív hangsugárzón, kiegyensúlyozott erővel és tiszta hanggal. Úgy gondoljuk, hogy minden zenét így kellene hallgatni, de az emberek nem figyelnek eléggé erre. Otthon egy kényelmes karosszék igazán nagyszerű.
Hogyan hoztok létre egy darabot? Mi a folyamata?
Az első, unalmas rész a hangminták kivágása. Aztán a számítógépen felvázoljuk a számra vonatkozó ötletünket néhány különösen fontos hangminta felhasználásával, a többit később adjuk hozzá. Ahogy fejlesztjük a darabot, a Midi is bekapcsolódik és élő zenészek, ha van rá lehetőség...
Milyen mértékben hat a zenétekre az a környezet, amiben éltek?
Természetesen nagy mértékben, de leginkább abban, hogy egy bizonyos beállítódást hoz bennünk létre. Főként a helyi, igencsak szűklátókörű zenei közösség a felelős ezért. Aztán, ha már hozzászoktál, hogy különféle helyzetekben harcolj a társadalommal a saját ügyedért, akkor ki fogsz állni az "igazi" zenéről alkotott elképzelésed mellett is. Nem illeszkedünk be a környezetünkbe, de néha már maga ez a tény is meggyőz arról, hogy igazunk van. Szomorú, de így van.
Melyik munkátokat érzitek a legjobban sikerültnek, és miért pont azt?
Az "On the Rhodes" munkacímű számunk, ami a Cosmic Sounds kiadónál megjelenés előtt álló debütáló BGYSS-lemezen lesz rajta. Nagyon sok rétegből áll, rengeteg hangmintával és különböző hangokkal, mégis természetesen fejlődik az elejétől a végéig. Összetett, de ugyanakkor egyszerű is a belőle áradó erőnek köszönhetően. (Nem akartunk nagyon büszkélkedni - ti kérdeztétek. :)
Szerintetek mivel tud többet / mást adni az elektronika a hagyományos hangszereknél?
Nagyon sokat adnak a munkafolyamat alatt - a sebességre, a végtelen lehetőségekre gondolunk. És akkor is, ha extrém hangokat akarsz - nagyon halkat és hosszan kitartottat, vagy nagyon agresszívet - néhány elektronikus készülékből kihozhatod a legjobbat.
Mennyire érzitek előzmény nélkülinek az elektronika mai eszközeivel történő zeneszerzést / éreztek-e bármiféle késztetést arra, hogy valamilyen már bevált zeneszerzési metódust kövessetek?
Nem, minthogy egyáltalán nem vagyunk képzett zenészek. Amit úgy érzünk, hogy jó, az úgy is lesz. Ehhez próbáljuk meg megtalálni a leginkább megfelelő eszközöket.
Van-e arról valamiféle fixa ideátok, hogy alkotásaitoknak / művészeteteknek hol van / lenne a helye a mai zenében?
Nos, csak arra kell emlékeztetnie az embereket, hogy ne legyenek lusták, és ne kössenek kompromisszumokat. Csak remélhetjük, hogy ez az üzenet a lehető legtöbb emberhez eljut.
Mi számotokra a legnagyobb kihívás a kortárs zenében? Éreztek-e olyan területeket / technikákat ma a modern zenében, melyek még kiaknázásra várnak?
A legnagyobb kihívás a helyes mérték megtalálása: ne producereljük túl a dolgokat, ne kavarjunk össze mindent csak azért, hogy mindent használhassunk, ami csak a stúdiónkban van. A helyes mérték megtalálása voltaképpen nem más, mint egy erőteljes zenei érzés kifejezése. Egyszerre legyen okos, szórakoztató és erőteljes!
Ha egyáltalán beszélhetünk bármiféle izmusról a zenéitek kapcsán, szerintetek hasonlítható / rokonítható-e bármelyik eddigivel?
A zene, amit ki készülünk adni, a legtöbbet a free jazz hatvanas és hetvenes évekbeli királyainak köszönheti. Noha soha nem hasonlítgatjuk magunkat hozzájuk (hé, csak hangmintákat veszünk tőlük :), a helyzet, amit a zenei színtéren elfoglaltak, az, ahogy a kiadók és klubtulajdonosok bántak velük, ugyanolyan, mint amit mi is tapasztalunk még ma is...
Soon available!
Hamarosan!
Soon available!
pnlMessages ($lang, $back, 5); ?> pnlMsgForm ($lang, $back, 5); ?>