}?>
AGF (D)
AGF neve először a londoni Sprawl kiadó Hmm című válogatáslemezén jelent meg, s a név nem más, mint Antye Greie a berlini electronic / pop Laub duóból.
AGF eddigi egyetlen lemeze Kit Clayton Orthlorng Musork kiadójánál jelent meg 2002-ben, s annak sötétebb hangzása és esztétikája inkább rokonítja azt a music concrete-tel és napjaink laptop zenéivel. Az albumot megjelenése után rövidesen az év legfontosabb dark-ambient kiadványai között emlegették. A lemez felvételeiben "cut and paste" módszerrel megszületett hangok hemzsegnek és vegyülnek a szerző által zsolozsmázott - többek között - a www szótárból idézett szavaival (mintegy utalva AGF folyamatos bensőséges viszonyára az internettel) - valamint személyes, sokszor homályban hagyott kijelentésekkel. A távolságtartónak tetsző, ugyanakkor nagyon is bensőséges emberi hang interferenciája a manipulált géphanggal teszi teljesen egyedivé AGF zenéjét, akit nevezhetnénk akár az elektronika és a XXI. század Laurie Andersonjának is.
Soon available!
Mi volt kezdetben az a hatás, vagy egyéb motiváció, amitől úgy döntöttél, hogy zenélni kezdesz?
Az unokatestvérem, akinek volt egy gitárja, és tudott John Lennont játszani. Rettentő szerelmes voltam belé, olyan akartam lenni, mint ő, és elkezdtem dalokat írni.
Milyen az ideális hallgatód?
Mindenki az, aki figyel, és az aranyhalak.
Ha valaki otthon, hanghordozóról hallgatja munkáidat, számít, hogy milyen körülmények között teszi? Ha igen, akkor hogyan kell tennie?
Fejhallgató és városi séta.
Hogyan hozol létre egy darabot? Mi a folyamata?
Olyan, mint a főzés. Összeszedem a hangmintákat, kirakom őket az asztalra (desktopra), kiválasztom a hangokat, mint a hozzávalókat... Intuitív és aktív folyamat. Addig főzöm, amíg szükséges... Hogy ízletes legyen. Erős. Nyugtalanító és egészséges.
Milyen mértékben hat a zenédre az a környezet, amiben élsz?
Nagyon sok helyen dolgozom és élek... Mindig utazom. Magányra és időre van szükségem, és arra, hogy ne zavarjanak meg munka közben. Úgyhogy végső soron a környezet nem számít. Mindenhonnan érhet valamilyen hatás. A természet mélyétől filmekig. Berlin egy praktikus, megfizethető, nyitott hely, ahol lehet élni.
Melyik munkádat érzed a legjobban sikerültnek, és miért pont azt?
mh. head slash bauch. És a lemezek, amiket a jövőben csinálok majd.
Szerinted mivel tud többet / mást adni az elektronika a hagyományos hangszereknél?
Egyedül, magányosan tudok dolgozni, anélkül, hogy más emberekkel kellene kompromisszumokat kötnöm. Egyedül kell megküzdened a szoft- és hardver korlátaival. Ezt szeretem.
Mennyire érzed előzmény nélkülinek az elektronika mai eszközeivel történő zeneszerzést / érzel-e bármiféle késztetést arra, hogy valamilyen már bevált zeneszerzési metódust kövess?
Nem tudok semmit róluk, autodidakta vagyok és azt csinálom, amit akarok.
Van-e arról valamiféle fixa ideád, hogy alkotásaidnak / művészetednek hol van / lenne a helye a mai zenében?
Megnyugtató. Intim. Őszinte. Nyugtalanító pozíció.
Mi számodra a legnagyobb kihívás a kortárs zenében?
Túlélni.
Érzel-e olyan területeket / technikákat ma a modern zenében, melyek még kiaknázásra várnak?
Dinamikus. Ez a világ túl hangos.
Ha egyáltalán beszélhetünk bármiféle izmusról a zenéid kapcsán, szerinted hasonlítható / rokonítható-e bármelyik eddigivel?
Agfizmus.
Soon available!
pnlMessages ($lang, $back, 2); ?> pnlMsgForm ($lang, $back, 2); ?>